ir arriba Con Una Cerveza... El Blog del PerroChelero: Mi Chavela Vargas


La cantante Chavela Vargas falleció  este domingo luego de días de estar internada en un hospital de Cuernavaca, Morelos, por problemas renales y cardiorespiratorios.

La cantante murió a la edad de 93 años de edad, a consecuencia de una falla orgánica múltiple, derivado de problemas respiratorios.
La intérprete de canciones de corte ranchero como la "Llorona" y "En el último trago" fue internada desde hace siete días en el Hospital Inovamed, donde permaneció con un diagnóstico de "paciente grave" y con el pronóstico clínico reservado.
La cantante de origen costarricense, una de las voces más reconocidas de la música popular, que gracias a ello ha recibido diversos reconocimientos a lo largo de su carrera, fue internada dos días después de haber llegado a México, procedente de Madrid, España, donde presentó su disco "La Luna grande".
En su cuenta enTwitter agrega: "Aquí termina mi historia que comenzó de la nada, dame la mano #LLORONA, que vengo muy lastimada".
Los Macorinos, dos guitarristas muy queridos de la señora Vargas fueron los últimos en visitarla, la señora les sonrió y a ellos les invadió una infinita tristeza.
"Nosotros fuimos músicos de ella en sus espectáculos, sí la pudimos ver aunque ya no era la hora de visitas, pero ella fue quien lo autorizó", señala Juan Carlos Allende, quien vino junto con su comparsa Miguel Peña Tovar.
"Sólo pudimos hablarle en voz baja; pero ella movía sus ojos hacia un lado para decir que sí y hacia el otro para decir que no, sé que sabía que estábamos con ella porque le tocábamos distintas partes de su cuerpo y aún sentía", comenta Miguel Peña.
A las 13:10 salió su biógrafa María Cortina acompañada con su hija y llorando tranquila les comunicó a los medios la terrible noticia. "Chavela se fue con Dios un poquito antes de la una de la tarde, sufrió un paro respiratorio que cegó su existencia".
La señora Cortina siempre se mantuvo al pie del cañón junto con la cantante, porque más que una amiga fue como su hermana.
"Es una gran pena, todos la vamos a extrañar, solamente me quedé con su collar de chamán y por eso lo traigo puesto, pero no me lo quedaré ya que ella se lo llevará a su última morada", puntualizó.

No lo habia comentado por que andaba fuera de la ciudad, pero en este blog lo teniamos que comentar.
"SILENCIO, SILENCIO: A PARTIR DE HOY LAS AMARGURAS VOLVERÁN A SER AMARGAS... SE HA IDO LA GRAN DAMA CHAVELA VARGAS".


Saludos Jovenes Ilustres!

3 Comentarios:

Adios a la gran chamana!!!

welitooooooo

A few different patch sizes,sandpapercarbon fiber rimsor a metal scraper, and a tube of glue), a set of tire levers, and an air pump.
Inspect Tire
With the wheel removed from your bike, inspect ICAbike01 the outer ICAbike01 surface of the tire to make sure there are no sharp objects like a thumb-tack or thorn stuck in the tread.
Remove Tir
Remove the valve cap and fully deflate the tube bycarbon bike rimsdepressing the valve stem with the hooked end of your tire lever. There are two main types of valve stems, a schrader valve and a presta valve. This tutorial is based on a schrader valve, but I will be covering the different valve types in another tutorial.
Now it’s time to remove your tire, one side at a time. Choose a section of tire that is away from the valve and hook one of the tire levers under the bead, directly in line with one of your spokes. Pry one side of the tire bead over the edge of the rim, and then hook the end of the tire lever to the nearest spoke. Insert another tire lever two spokes away from the first, and a third another two spokes away. Now the middle lever should fall out, and you can continue the process. When the tire is loose enough you can just run a tire lever around the rest of the rim to pull the whole side over.
After you have removed one side of the tire, the other side should come off very easily.
Inspect Tube
Now remove the tube from the tire, and try to keepcarbon bicycle rimstrack of where it was positioned in relation to the tire. Inflate the tube to approximately twice its original size. This will expand the hole making it easier to find.
Listen carefully to the entire circumferenceof the tube; you should hear a hissing sound that will indicate where the leak is. As a last resort you can submerge the tube in water and watch for bubbles, but you’ll want to avoid doing this as you’ll need the tube to be completely dry in order for the patch glue to work.
Once you’ve found the leak, take note of whether it is on the inner or outer side of the tube.
If the hole was on the outer side of the tube, inspect the inner surface of the tire in that spot to make sure the object that caused the puncture is not still stuck in the tire. Double check the entire inner side of the tire by running your fingers along the entire surface, feeling for obstacles along the way.
If the hole was on the inner side of the tube,inspect yourzipp 404entire rim to make sure there are no sharp burrs in the metal, and that the rim tape is properly protecting the tube from your spoke ends.
Now that the rim and tire are clear, it’s time to patch the tube. Select an appropriate sized patch for the hole. Use the sandpaper or scraper provided in your kit to buff the surface of the tube for an area a bit larger than the patch. You need to buff the tube so that it is no longer shiny. If the molding line is running along the area where the patch is to be applied, you must sand it down completely, or it will provide an air channel. Once buffed, avoid touching that area with your fingers.
Apply a dab of rubber cement, and then spread it into a thin coat, using your cleanest finger. Work quickly. You want a thin, smooth coat of cement; if you keep fiddling with it as it begins to dry, you’ll risk making it lumpy. The thinner the cement, the faster it will dry. It is very important to allow the cement to dry completely.
Peel the foil from the patch and press the patch onto the tube firmly, squeezing the patch tightly onto the tube.